ساخت نمونه اولیه و طراحی خط تولید آهنربای سرامیکی در ایران

ساخت نمونه اولیه و طراحی خط تولید آهنربای سرامیکی در ایران

شرکت توسعه فناوری مواد خط (گروه خط) برای اولین بار با همکاری یک شرکت خصوصی دانش فنی تولید محصولات آهنربای سرامیکی را در کشور به دست آورد. این دانش فنی تا مرحله خط تولید آهنربای سرامیکی هم اکنون آماده شده است و کشور را از واردات سالانه چندین میلیون دلاری این محصولات بی نیاز می کند.

دانش فنی خط تولید آهنربای سرامیکی با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها، شرکت های خصوصی و مراکز تحقیقاتی کشور طی 6 ماه کار جهادی به دست آمد.

اگر به فعالیت در این زمینه علاقه مند هستنید، یا نیازمندی خاصی در ارتباط با خط تولید آهنربای سرامیکی دارید با ما تماس بگیرید.

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه صنعت، وجود آهنرباهای سخت در صنعت فعلی نمود بارزی دارد. با توجه به انواع مختلف آهنرباهای سخت، آهنرباهای سرامیکی از مهمترین آهنرباهای استفاده شده در صنعت می باشند. ایجاد ترکیبات مناسب و سنتز مواد اولیه و افزودنی های مناسب در تولید این نوع از آهنرباها اثر بسیار مهمی خواهد داشت.

توضیحات فنی خط تولید آهنربای سرامیکی

تولید آهنربای سرامیکی دارای دو حوزه دشوار در زمینه رشته مواد و متالورژی می باشد. یک حوزه مربوط به خواص مغناطیسی آهنربا و حوزه دیگر مربوط به خواص سرامیکی است. از مشکلاتی که در زمینه ایجاد خواص مغناطیسی در تولید این محصولات پیش روی این مجموعه بود، ایجاد مغناطش مناسب جهت بهره وری بهتر و بالا بودن مقدار BHMax و BR در قطعات سرامیکی تولید شده بود، که با توجه به فرایند سنتز و شرایط ساخت قطعات حالات بهینه این محصول مورد بررسی و انتخاب قرار گرفت. از سوی دیگر بالا بودن چگالی قطعه علاوه بر تاثیر مثبت در بهبود خواص مغناطیسی میزان چقرمگی و استحکام قطعه را بالا می برد. همچنین سالم بودن قطعات بعد از فرایند ساخت، و عدم وجود اعوجاج و آخال و عدم وجود ترک های ناشی از تف جوشی از ملزومات کاربردی این نوع از آهنرباها قلمداد شده است.

شرکت توسعه فناوری مواد خط با استفاده از تجهیزات کاملا ایرانی، در طول فرایند ساخت و با کمک و سرمایه گذاری واقعی و اعتماد بخش خصوصی توانست برای اولین بار در داخل کشور اقدام به راه اندازی خط تولید آهنربای سرامیکی نماید.

تصاویر محصول

در تصاویر زیر اولین نمونه های تولید شده توسط شرکت توسعه فناوری مواد خط نشان داده شده است. میزان چگالی و خواص مغناطیسی قطعات تولید شده طبق استانداردهای ASTM-C1، IEC S1-0-1, S1-0-2، MMPA 1.0/3.3 و استاندارد Y10T, Y8T کشور چین است.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه این نوع از آهنرباها از طریق روش پودر درست شده اند این قابلیت را دارند که به شکل های مختلف و در اندازه و حجم های گوناگون جهت استفاده های مختلف تولید شوند. کافیست با ما تماس بگیرید!

نوشته های مرتبط
7 دیدگاه

اولین بار نیست 20 ساله در کشور تولید میشه

فناوری تولید محصول شرکت توسعه فناوری مواد خط کاملا داخلی و بر اساس تحقیق و توسعه بوده است. ضمنا خط مذکور با وجود مشکلات فنی فراوان اکنون تولیدی ندارد

سید سعید

با عرض سلام و خسته نباشید .
ضمن تشکر از زحمات آن مجموعه در جهت رسیدن به خودکفایی در بخش مذکور . لطفاً راهنمایی بفرمائید ، جهت خرید و بهره برداری از محصولات فوق از چه طریقی باید اقدام نمود . باتشکر مجدد

با سلام و تشکر از لطف شما. لطفاً مشخصات دقیق نیاز خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال بفرمائید و ما در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود:
info@khatgroup.ir

حسین

واقعاً دست مریزاد. خدا قوت. ایرانی اگر بخواد انشاالله توانایی انجام هر کاری را دارد.

ممنون از شما. حمایت شما باعث دلگرمی ماست.

محمد

دمتون گرم خسته نباشید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *