طراحی خط و تولید قطعات کامپوزیتی

طراحی خط و تولید قطعات کامپوزیتی


کامپوزیت‌ها پیشرفته

اگرچه هریک از مواد اعم از پلیمرها، فلزات و سرامیک ها دارای خواص منحصر به فرد خود هستند اما لازم به ذکر است که همه اینها هیچ گاه کامل نیستند و هر یک نواقصی نیز به همراه دارند. به عنوان مثال تردی سرامیک ها یا مقاومت به سایش کم فلزات یا استحکام کم پلیمرها همه باعث می شوند که انسان به لزوم ترکیب کردن و کامپوزیت کردن این مواد با یکدیگر پی ببرد.

گروه توسعه فناوری مواد خط به عنوان تیمی که به حوزه های مختلف مهندسی مواد و متالورژی آشناست، به نکات ریز ساخت انواع قطعات و بهترین نحوه ساخت و ارتباط دهی ذرات و مواد مختلف را بررسی کرده و بهترین روش و دانش تولید قطعه را به لحاظ صنعتی و اقتصادی پیشنهاد می دهد.
چالش‌های تولید قطعات کامپوزیتی پیشرفته

نحوه تولید و عدم جدایش در حین کامپوزیت کردن و نحوه های اقتصادی این محصولات از مواردی است که بسیار باید به آن دقت نمود. اگر که ترکیبات یک قطعه کامپوزیتی به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند به جای آنکه قطعه را به خواص بالاتر و بهتری برسانند، می توانند خود باعث ایجاد ترک و گسستگی در یک قطعه شوند. همچنین نوع ترکیب این مواد با یکدیگر و روشهای مختلف ساخت کامپوزیت و انتخاب مواد از دیگر مواردی است که در حین ساخت یک قطعه کامپوزیتی به آن باید توجه نمود.

چرا گروه خط؟

گروه توسعه فناوری مواد خط با داشتن کادری مجرب و مشاورانی از بهترین اساتید دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها؛ قابلیت انجام پروژه‌هایی در راستای تولید قطعات به شکل مهندسی معکوس یا تحقیقات جدید برای تولید یک قطعه جدید را داراست.

آن چیزی که این مجموعه را از سایر مجموعه‌ها متمایز می کند آشنایی کامل این مجموعه با تولید کنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات متفاوت صنعتی از شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان و همچنین ارتباط نزدیک با صندوق های پژوهش و فناوری جهت تسهیل در گرفتن وام یا سرمایه گذاری در طرح های مختلف است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *