طراحی خط فراوری و بازیابی مواد

طراحی خط فراوری و بازیابی مواد


فراوری مواد و بازیابی

تهیه مواد اولیه از اولین ضروریات تولید هر قطعه و محصولی است. بیشترین هزینه اغلب قطعات را هزینه مواد اولیه در بر می گیرد. از سوی دیگر تهیه مواد اولیه مناسب برای تولید که نیاز به اجرای فرایندهای اصلاحی دیگر نداشته باشد یکی از ترفندهای کاهش هزینه در صنایع مختلف است. همچنین با بالارفتن سطح تکنولوژی و در نتیجه بالا رفتن استفاده مردم از محصولات میزان محصولات و مواد اسقاطی و دور ریز افزایش یافته است. لذا فراوری مواد و بازیابی مواد و بازگرداندن مواد از ضایعات و نخاله کارخانه ها و ... به چرخه تولید امری ضروری و مهم می نماید.

گروه توسعه فناوری مواد خط این امکان را دارد که بر اساس نیاز بهترین روش فراوری مواد اولیه یا بازیافت مواد را به همراه خط تولید مورد نیاز پیش روی متقاضیان محترم قرار دهد.
چالش‌های پروژه های فراوری و بازیابی

روش های مختلفی جهت فراوری و تسویه و بازیابی مواد از جمله پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی، روش های سنتز متفاوت مانند هم رسوبی و همچنین روشهای بازگرداندن پلیمرها به چرخه تولید وجود دارد. از موارد که در این زمینه بسیار مهم است کیفیت جدایش و خلوص بازیافتی و فراوری شده مواد است. همچنین پیدا کردن کاربردهای متفاوت ضایعات و محصولات کارخانه ها که در صنایع دیگر کاربرد دارد یکی از مهمترین شاخصه ها در این صنعت به حساب می آید.

چرا گروه خط؟

گروه توسعه فناوری مواد خط با داشتن کادری مجرب و مشاورانی از بهترین اساتید دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و سایر دانشگاه ها؛ قابلیت انجام پروژه هایی در راستای تولید قطعات به شکل مهندسی معکوس یا تحقیقات جدید برای تولید یک قطعه جدید را داراست. آن چیزی که این مجموعه را از سایر مجموعه ها متمایز می کند آشنایی کامل این مجموعه با تولید کنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات متفاوت صنعتی از شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان و همچنین ارتباط نزدیک با صندوق های پژوهش و فناوری جهت تسهیل در گرفتن وام یا سرمایه گذاری در طرح های مختلف است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *