طراحی خط و تولید قطعات فلزی

طراحی خط و تولید قطعات فلزی


قطعات فلزی

امروزه استفاده از قطعات فلزی خصوصا انواع فولاد و آلومینیوم بسیار گسترده شده است و محصولات مختلفی از این مواد با روش های مختلف مانند ریخته گری، متالورژی پودر، ماشین کاری، اکستروژن، کشش، فورج و ... تولید می شوند. در این زمینه تحقیقات مختلفی جهت ساخت این قطعات، یا شناسایی روش های تولید یا مواد جایگزین روش های قبلی در حال انجام است.

در این زمینه شرکت های تولیدی، مجموعه های سرمایه گذاری یا واردکنندگان علاقه‌مند به تولید می توانند گروه خط را به عنوان بازوی خود جهت تولید، ایجاد دانش فنی، مهندسی معکوس، مشاوره و راه اندازی خطوط تولید مواد سرامیکی پیشرفته بدانند.
چالش‌های تولید قطعات فلزی

پس از مرحله طراحی ابتدایی بحث تولید یا مهندسی معکوس ساخت یک قطعه از جمله مسائل مهمی است که پیشروی فناوران و صنعتگران وجود دارد. گروه توسعه فناوری مواد خط با آشنایی با روش های تولید و جزئیات انجام ساخت هر یک از قطعات اعم از ریخته گری، اکستروژن، متالورژی پودر، فورج و … و همچنین روشهای بهبود دهنده خواص فلزات مانند انواع آبکاری و عملیات حرارتی و آشنایی با فلزات نو و به اصطلاح فلزات قرن 21 مانند منیزیم جهت ساخت قطعات مختلف آماده همکاری جهت تحقیقات، ساخت، تولید و مهندسی معکوس این قطعات است.

چرا گروه خط؟

گروه توسعه فناوری مواد خط با داشتن کادری مجرب و مشاورانی از بهترین اساتید دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها؛ قابلیت انجام پروژه هایی در راستای تولید قطعات به شکل مهندسی معکوس یا تحقیقات جدید برای تولید یک قطعه جدید را داراست.

آن چیزی که این مجموعه را از سایر مجموعه ها متمایز می کند آشنایی کامل این مجموعه با تولید کنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات متفاوت صنعتی از شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان و همچنین ارتباط نزدیک با صندوق های پژوهش و فناوری جهت تسهیل در گرفتن وام یا سرمایه گذاری در طرح های مختلف است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *